Elegantní dolnoplošník smíšené konstrukce Ca-310 Libeccio (jihozápadní vítr) byl jednou ze dvou konstrukcí Cesare Pallavicina, určených pro policejní akce v koloniích. Protože o něj italské letectvo neprojevilo zájem, byl nabídnut na export (Chorvatsko, Jugoslávie, Maďarsko, Norsko). Kuriozní byla objednávka 200 strojů pro RAF. Šestnáct letadel, poháněných motory Piaggio P. VII C35 o výkonu 500hp, bylo zakoupené španělskou nacionalistickou Arma de Aviacion. Deset Ca 310 přezdívaných Capronchinos s typovým kódem 18 bylo včleněno do 8-G 18 (velitel Cdte Felix Bermudez de Castro) a 9-G 18 (velitel Cdte Rafael Martinez de Pison) Po rozsáhlém nasazení v Katalánské kampani byly umístěny v Candasnos, Logrono a Bell-Puig, dva Ca 310 byly přemístěny do Extremadury k likvidaci posledního odporu republikánů. Zbývajících šest letadel dorazilo v roce 1939 po skončení občanské války.
Rozpětí: 16,2 m
Délka: 12,2 m
Výška: 3,52 m
Plocha křídel: 38,4 m2
Hmotnost prázdného letounu: 3 040 kg
Hmotnost nákladu: 4 205 kg
Nejvyšší rychlost: 347 km/h v 3 000 m
Cestovní rychlost: 305 km/h v 3 000m
Akční rádius: 1 025 km
Výzbroj: 2 pevné kulomety ráže 7,7mm v křídlech a kulometu ráže 12,7 mm v plytké hřbetní věžičce za pilotní kabinou, náklad pum 320 kg
Caproni Ca 310
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat